8 نشانه که باید برف پاک کن خودرو را تعویض کنید

برف پاک کن خودرو

آخرین باری که تیغه‌های برف پاک کن خودروی خود را تعویض کردید کی بود؟ این 8 علامت به شما نشان می‌دهد زمان تعویض برف پاک کن خودرو فرا رسیده است.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از halfords، آیا شما هم تنها هر بار تیغه‌های برف پاک کن خودروی خود را با آن دستمال مرطوب تمیز می‌کنید و هیچ وقت به این موضوع فکر نمی‌کنید که زمان تعویض آن رسیده است.

حقیقت این است که برف پاک کن‌های شیشه جلوی خودرو با توجه به کاربرد، آب و هوا و کیفیت محصول، تنها بین شش ماه تا یک سال طراحی شده اند و دوام دارند.

اگر زمان زیادتری از آن‌ها کار می‌کشید، احتمالاً خراب شده اند و آب و کثیفی را به خوبی پاک نمی‌کنند.

کار برف پاک کن‌های شیشه جلو ساده اما مهم است. آنها مسئول این کار هستند که با تمیز کردن برف، یخ، تگرگ، و حتی گل و لای و خاک شما خیلی واضح ببینید.

این که تیغه‌های برف پاک کن شما خوب کار کنند؛ بسیار مهم است، زیرا اگر شیشه جلوی خودرو شفاف نباشد، ممکن است خطر تصادف شما را تهدید کند و حتی جریمه شوید.

به محض اینکه حس کردید که دید شما به دلیل خراب شدن برف پاک کن‌ها مختل شده یا کاهش یافته، باید در اسرع وقت آنها را تعویض کنید.

اگر مطمئن نیستید که برف پاک کن خودرو شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، در اینجا برخی از نشانه‌های رایج وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

برف پاک کن خودرو

لاستیک روی تیغه‌ها ترک خورده است

لاستیک روی برف پاک کن ممکن است به دلیل عناصر و اشعه ماوراء بنفش آسیب ببیند. اگر لاستیک ترک خورده یا شکسته است، تماس خوبی با شیشه جلو ندارد. این بدان معنا است که عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما نمی‌توانید به خوبی ببینید.

قاب تیغه برف پاک کن خم شده یا آسیب دیده

اگر قسمت خاصی از شیشه جلو تمیز نمی‌شود، قاب تیغه برف پاک کن را بررسی کنید.

قاب همان پلاستیک و فلز سفتی است که تیغه را در جای خود نگه می‌دارد. قاب‌های برف پاک کن خیلی راحت آسیب می‌بینند. این امر در حین تمیز کردن یخ و برف از خودروی شما در زمستان رایج است.

ایجاد رگه روی شیشهٔ خودرو

اگر بعد از استفاده از برف پاک کن خودرو؛ متوجه رگه‌هایی روی شیشه جلوی خودرو شدید، ممکن است یک یا دو مشکل رخ داده باشد:

لاستیک برف پاک کن فرسوده شده است: برای بررسی این مشکل هر دو برف پاک کن را بلند کرده و لاستیک را از نظر هر ترک یا شکاف بررسی کنید.

ممکن است زباله‌هایی زیر برف پاک کن وجود داشته باشد. اگر برف پاک‌کن‌های خودرو سالم هستند، ممکن است زباله‌هایی مانند شن یا کثیفی روی شیشه جلوی قرار گرفته باشد.

پرش برف پاک کن

برف پاک کن‌هایی که پرش می‌کنند؛ به احتمال زیاد برای مدت زمان زیادی استفاده نشده‎اند، به این معنی که شما در شهری گرم و خشک زندگی می‌کنید که هرگز برف و باران نمی‌بارد!

برف‌پاک‌کن‌های شما می‌توانند به دلیل گرم شدن و خنک شدن مداوم از شکل و حالت خود خارج شوند، که باعث این «پرش» می‌شود.

پارک کردن خودرو در پارکینگ و یا استفاده از روکش خودرو در هوای گرم می‌تواند مانع از بروز این مشکل شود. اگر هنگام افزایش باران متوجه این مشکل شدید، زمان آن رسیده است که آنها را تعویض کنید.

جیرجیر کردن برف پاک کن

شاید آزاردهنده‌ترین نشانه‌ای که برف پاک کن‌های شما نیاز به تعویض دارند صدای جیر جیر باشد. به احتمال زیاد صدای جیر جیر به دلیل مونتاژ اشتباه برف پاک کن به وجود می‌آید و با سفت کردن یا شل کردن بازوهای برف پاک کن می‌توان این مشکل را رفع کرد.

شما باید بررسی کنید که برف پاک کن چقدر آزادانه حرکت می‌کند. اگر ترفندهایی را انجام داده اید و مشکل رفع نشد؛ بهتر است آن را تعویض کنید.

لکه دار کردن شیشه

تشخیص اینکه آیا برف‌پاک‌کن رگه‌هایی ایجاد می‌کند؛ می‌پرد و یا لکه ایجاد می‌کند؛ سخت است؛ اما لکه‌گرفتگی ناشی از ساییدگی تیغه‌ها به دلیل کثیف بودن شیشه جلو خودرو یا مایع بی کیفیت است.

تشخیص لکه‌زدگی شیشه جلو آسان‌تر از رگه‌شدن است، زیرا قسمت بزرگ‌تری از شیشه جلو را می‌پوشاند و دیدتان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر خودروی خود و شیشهٔ جلوی آن را تمیز کرده‌اید؛ اما هنوز هم برف‌پاک‌کن‌هایتان لکه‌دار هستند، بهتر است آن‌ها را عوض کنید.

چسب لاستیکی برف پاک کن خراب است و تیغه با شیشه تماس ثابتی ندارد

مشکل دیگر این است که چسب لاستیکی که تیغه را روی قاب نگه می‌دارد خراب است. این ممکن است عملکرد کلی را ضعیف کرده و تماس با شیشه جلو خودرو را دچار اختلال کند.

این مشکل بیشتر در لبه‌های تیغه رخ می‌دهد، زیرا در اینجا چسب لاستیکی زودتر از بین می‌رود.

چگونه تیغه‌های برف پاک کن عمر بیشتری می‌کنند:

برای کاهش خطرات و آسیب رساندن به شیشه جلو و برف پاک کن‌ها و صرفه جویی در پول؛ می‌توانید با راهکارهایی عمر برف پاک کن خودرو را بیشتر و بیشتر کنید.

در این جا چند راهکار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • شیشه جلو خود را تمیز نگه دارید
  • برای از بین بردن برف زیاد و یخ از برف پاک کن‌های خود استفاده نکنید
  • مایع برف پاک کن را  همیشه پر نگه دارید
  • در روزهای گرم‌تر خودروی خود را در سایه پارک کنید
  • قبل از استفاده از برف پاک کن‌ها، هر گونه زباله و آشغال روی شیشهٔ خودرو را با آب پاک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *