بررسی خودروی هیوندای النترا N 2024

hyundai-elantra-n3

هیوندای النترا N زمانی که در سال 2022 وارد بازار شد، بازار سدان‌های کوچک پرفورمنس را متحول کرد و نسبت به رقبایی مانند هوندا سیویک سی و فولکس واگن جتا GLI، طراحی جسورانه‌تر و قدرت بیشتری داشت.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  carbuzz،همهٔ این مزایا با Elantra N 2024 ادامه خواهد یافت، یک سدان جدید که به تازگی در چین رونمایی شده است.

هیوندای در مورد جزئیات فنی این خودرو اطلاعاتی را فاش نکرده است؛ اما انتظار داریم النترا N جدید از نظر مکانیکی شبیه به نمونه فعلی باشد.

انتظار داریم این خودرو با تمام ویژگی‌های اسپرتی که در چند سال در سری N  استفاده شده، مانند مجموعه‌ای از صندلی‌های اسپرت، دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود و در دسترس بودن گیربکس دستی عرضه شود.

هیوندای النترا N 2024 چه زمانی عرضه می‌شود؟

تاریخ عرضهٔ جهانی هیوندای النترا N مشخص نیست، اما در نیمه دوم سال 2023 در چین عرضه خواهد شد.

قیمت Elantra N 2024 چقدر است؟

مانند بسیاری از ویژگی‌های دیگر خودرو، قیمت هیوندای النترا N مدل 2024 مشخص نیست.

Elantra N فعلی 2023 با قیمت 32900 دلار در سطح پایه در دسترس است، بنابراین مدل جدید براساس به روز رسانی‌هایی که دارد، می‌تواند حدود 34 هزار دلار قیمت داشته باشد.

رقبای سدان شامل هوندا سیویک Si است که قیمت ارزان‌تری دارد (28500 دلار برای مدل 2023) اما باز هم بسیار قدرتمندتر (200 اسب بخار) است.

هیوندای فولکس واگن گلف GTI با 241 اسب بخار قدرت زیادی دارد و قیمت آن از کمی بیش از 30000 دلار شروع می‌شود.

طراحی بیرونی هیوندای الانترا N

طراحی بیرونی هیوندای النترا N یکی از شجاع‌ترین طرح‌های سدانی بود که توسط این خودروساز طراحی شده بود، اما از برخی بخش‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسید.

هیوندای در واقع جلوپنجره این خودرو را کوچک‌تر کرده و طراحی چراغ‌های جلو را ساده‌تر انجام داده است.

در حالی که نوار نور افقی در جلو اضافه شده و طراحی نهایی زیباتر است.

جلوپنجره با یک بخش مرکزی تیره به دو نیم تقسیم شده و نوار قرمز رنگ پایین همچنان وجود دارد تا به یاد شما بیندازد که این النترا اسپرت‌ترین مدل النترا است.

چرخ‌های 19 اینچی جدید و جزئیات قرمز آن نیز به چشم می‌خورد.

در عقب خودرو، تغییرات کمتری وجود دارد؛ زیرا چراغ‌های عقب و بال‌های لبه دار بدون تغییر مانده‌اند.

با این حال، یک پانل دیفیوزر جدید به کار گرفته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ثابت مانده، قرار دادن خروجی‌های اگزوز دوگانه بزرگ در دو طرف بدنه است.

ابعاد هیوندای النترا N

ابعاد سدان جدید هیوندای النترا N تنها تفاوت‌های کمی با خودروی قبلی خواهد داشت. مدل 2023 دارای طول 184.1 اینچ، عرض 71.9 اینچ و ارتفاع 55.7 اینچ است. همچنین فاصله بین دو محور 107.1 اینچ است و در صورت داشتن گیربکس اتوماتیک دوکلاچه، وزن آن به 3296 پوند می‌رسد.

موتور و عملکرد هیوندای الانترا N

هیچ اطلاعاتی در این بخش تایید نشده است، اما موتور هیوندای النترا N همان موتور توربوشارژ 2.0 لیتری خواهد بود که 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور دارد و در مدل 2023 به کار گرفته شده بود.

این موتور فقط به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و با یک گیربکس شش سرعته دستی استاندارد یا یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودکار با شیفترهای پدال تولید می‌شود.

النترا N فیس لیفت شده هندلینگ دقیق خود را به لطف N Corner Carving Differential حفظ می‌کند.

حالت‌های درایو Eco، Normal، Sport، N و Custom نیز در دسترس هستند.

میزان مصرف بنزین بر حسب گالن بر مایل

با فرض اینکه پیشرانه ثابت است، مدل 2024 باید مصرف بنزین 22/31/25 مایل بر گالن شهر/بزرگراه/ترکیبی با دستی و 20/30/23 مایل بر گالن با DCT مطابق با استاندارد EPA 2023 داشته باشد.

یک مخزن بنزین 12.4 گالن باید مسافتی تا 310 مایل در حالت دستی و 285 مایل با حالت خودکار را طی کند.

فضای داخلی و باربری هیوندای النترا N

هیچ تصویر رسمی از طراحی داخلی هیوندای النترا N 2024 به اشتراک گذاشته نشده است. در تصویری که از جدیدترین آوانته غیر N منتشر شده( النترا که در کره با نام آوانته شناخته می‌شود) به احتمال زیاد بخش عمده‌ای در داخل کابین تغییر نکرده باشد.

Elantra N با یک رابط صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی و یک سرعت سنج دیجیتال با همان اندازه ارائه می‌شود، بنابراین از نظر فنی رقابتی است.

همچنین سوئیچ دیجیتال هیوندای، شارژ دستگاه بی سیم، Android Auto/Apple CarPlay و سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو نیز در دسترس است.

این امکان وجود دارد که Elantra N 2024 با چند به روز رسانی جزئی در این بخش‌ها تولید شود.

ممکن است صندلی‌های هیوندای النترا N شبیه صندلی‌های اسپرت مدل فعلی باشد که با ترکیبی از چرم و آلکانترا ساخته شده و دارای نشان N درخشان هستند

فرمان و پدال‌های اسپرت آلیاژی از دیگر ویژگی‌های اسپرت این خودرو هستند.

فضای بار در هیوندای النترا N همان 14.2 فوت مکعب در مدل قبلی است؛ زیرا این یک مدل کامل جدید نیست.

شاید هیوندای با تجهیز پشتی صندلی عقب به صورت تاشو این بخش را بهبود ببخشد، زیرا صندلی عقب الانترا N فعلی یک تکه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *