بررسی خودروی دوج هورنت 2024

dodge-hornet7

یک ضرب المثلی قدیمی می‌گوید که برای تبدیل شدن به یک دونده عالی، باید والدین خود را عاقلانه انتخاب کنید. بسیاری از چیزها به ژن‌های شما بر می‌گردد، و به نظر می‌رسد که دوج این موضوع را با Dodge Hornet جدید که از Alfa Romeo Tonale مشتق شده مورد توجه قرار داده است.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  carbuzz، این روح اسپرت ایتالیایی برای برند پرفورمنس دوج عالی است، اما این یک خودروی عضلانی نیست.

این یک شاسی بلند متقاطع بین ساب کامپکت و جمع و جور است که وظیفه دارد رهبری دوج را برعهده بگیرد.

با یک پیشرانه بنزینی 268 اسب بخاری یا یک هیبریدی پلاگین 288 اسب بخاری و با یک سیستم تعلیق خوب، رانندگی با آن بسیار سرگرم کننده است.

با قیمت اولیه زیر 30000 دلار، دوج هورنت به دنبال آن است تا رقبایی مانند مدل‌های مزدا CX-30 را پشت سر بگذارد.

تفاوت دوج هورنت 2024با هورنت 2023 چیست؟

هورنت 2024 کاملاً جدید است. این کراس اوور است که تنها کمی بزرگ‌تر از یک CX-30 و یک مقدار کوچک‌تر از یک CX-5 یا CR-V است که وارد بازار شاسی بلندهای ساب کامپکت شده است.

مدل پایه سال قبل با قیمت پایه کمی کمتر از 30000 دلار به فروش می‌رسد. تریم GT Plus مجهزتر است، اما هر دو از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ 268 اسب بخاری چهار سیلندر و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

اما مدل جدید سال 2024 دو تریم PHEV R/T با قدرت 288 اسب بخار است.

مزایا و معایب

  • پیشرانه قدرتمند و قوی
  • قیمت GT خوب است
  • بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کمک راننده را در اختیار دارد
  • AWD استاندارد است
  • سواری و هندلینگ خوبی دارد
  • PHEV موجود است
  • صندلی‌های ردیف دوم کمی تنگ هستند
  • جنس پلاستیک کابین بی کیفیت است
  • R/T فضای بار زیادی ندارد
قیمت دوج هورنت 2024 چقدر است؟

قیمت Dodge Hornet GT حدود 29995 دلار است و GT Plus 34995 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

در مدل‌های پلاگین، R/T PHEV دارای قیمت 39995 دلار است، در حالی که R/T Plus PHEV قیمتی معادل 44995 دلار دارد.

مشخصات دوج هورنت 2024

سیستم تعلیق آنقدر خوب عمل می‌کند. کنترل بدنه، قدرت، و فرمان پاسخگو است که آن را بیشتر شبیه یک گلف GTI تبدیل می‌کند. ترمزهای استاندارد نیز پاسخگو هستند. پیشرانه‌های 268 اسب بخاری و 288 اسب بخاری از قدرتمندترین‌های این کلاس هستند.

تریم‌های دوج هورنت با سیستم انتقال بنزینی و PHEV که دو مجموعه متفاوت از مشخصات مکانیکی را نشان می‌دهند، GT، GT Plus، R/T و R/T Plus هستند.

دو مورد اول بنزینی و دومی دو پلاگین هیبریدی هستند.

تریم بنزینی به موتور 2.0 لیتری توربوشارژ 268 اسب بخاری و AWD استاندارد مجهز شده‌اند، در حالی که مدل‌های R/T با قدرت 288 اسب بخار دارای یک پیشرانه هیبریدی پلاگین متشکل از موتور 1.3 لیتری توربوشارژ، دستیار e-Motor الکتریکی هستند.

یک باتری پیش فرض روی تریم های بنزینی 9 سرعته اتوماتیک است، در حالی که پیشرانه PHEV مشخصات سخت افزاری متفاوتی دارد و دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

ویژگی‌های استاندارد شامل چراغ‌های جلوی LED خودکار، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، سرعت سنج دیجیتال 12.3 اینچی و کنترلر آب و هوای دو منطقه‌ای با دریچه‌های هوای عقب است.

سیستم اطلاعات سرگرمی دارای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، میرورینگ گوشی هوشمند، SiriusXM، پخش صدای بلوتوث و سیستم صوتی با شش بلندگو است.

صندلی‌های پارچه‌ای/چرمی GT به صندلی‌های چرمی گرم‌کن، تهویه‌شونده و برقی ارتقا یافته‌اند و ویژگی‌های دیگری مانند چرخ‌های بزرگ‌تر، ناوبری، سیستم صوتی عالی، ناوبری، پد شارژ بی‌سیم، رادیو HD، و یک سانروف نیز اضافه شده است.

قابلیت‌های  کمک راننده نصب شده در تمام تریم ها شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقاطع عقب و کمک به حرکت در بین خطوط است.

در میان گزینه‌های مختلف، می‌توانید چرخ‌های بزرگ‌تر و ویژگی‌های اضافی کمک راننده را به خودروی خود اضافه کنید که شامل سنسورهای پارک جلو و دوربین دید فراگیر می‌شود.

آیا دوج هورنت 2024 یک SUV خوب است و ارزش خرید را دارد؟

دوج هورنت در یک بازار رقابتی قرار دارد. پیشرانه‌های قدرتمند آن با استاندارد AWD حتی در مدل پایه زیر 30 هزار دلار، ارزش آن را در مقایسه با مزدا CX-30بیشتر می‌کند.

خودرو دارای ویژگی‌های سواری و هندلینگ خوبی است که هورنت را به یک جایگزین اسپرت عالی برای شما تبدیل می‌کند که ارزش خوبی در ازای پرداخت هزینه اش دارد. مهم‌تر از آن، به ارزش سنتی دوج اسپورت وفادار می‌ماند.

بهترین رنگ دوج هورنت چیست؟

با هزینه اضافی  595 دلاری برای رنگ Blue Steele بدون شک از آن لذت بیشتری می‌برید.

گران‌ترین رنگ برای دوج هورنت کدام است؟

گران‌ترین رنگ‌ها آبی و طلایی آکاپولکو هستند. هر دو 595 دلار قیمت بیشتری دارند.

آیا دوج هورنت دارای سانروف است؟

تنها تریم‌های GT Plus و R/T Plus دارای سانروف برقی و کشویی استاندارد هستند.

چرخ‌های دوج هورنت چه سایزی است؟

هر دو تریم GT دارای رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی خاکستری هستند، در حالی که R/T ها دارای چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی Graphite Gray است. آلیاژهای 18 اینچی مشکی در تریم Blacktop به کار گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *