بررسی خودروی جذاب جنسیس G90 2023

genesis

G90 قدیمی همچنان هم محبوب است و ارزش عالی در کلاس خودروهای لوکس دارد، اما سدان لوکس جنسیس G90 جدید برای سال 2023 کاملاً بازطراحی شده و یک گام بالاتر از خودروی قدیمی است؛ هم از نظر قابلیت‌ها و هم از نظر قیمت.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  carbuzz، این مدل جدید ویژگی‌هایی مانند تودوزی چرمی Nappa و درهای برقی در هر دو تریم استاندارد را در خود جای داده است که با افزایش قیمت به نزدیک به 100 هزار دلار در دسترس است.

جنسیس امیدوار است خریدارانی را که استعدادها را می‌شناسند و فقط به دنبال برند نیستند، جذب کند، بنابراین G90 کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و خریداران به این نتیجه می‌رسند که در ازای پول، ارزش خوبی را دریافت کرده‌اند.

تفاوت جنسیس G90 2023 با G90 2022 چیست؟

نسل دوم G90 2023 کاملاً بازطراحی شده و این خودرو جایگزین نسل اول خواهد شد. مدل قبلی به عنوان مدل 2017 در آمریکا معرفی شد و تا سال گذشته در دسترس بود.

در مدل جدید V8 تنفس طبیعی کنار گذاشته شده و پیشرانه‌ها از موتورهای V6 توئین توربو تنها با 375 اسب بخار یا 409 اسب بخار استفاده می‌کنند که دومی با کمک یک سیستم هیبریدی 48 ولتی که یک سوپرشارژر الکتریکی را هدایت می‌کند.

دو تریم در دسترس است که بسیار گران‌تر از قبل هستند. قیمت جنسیس G90 جدید از 88400 دلار برای مدل پایه شروع می‌شود که حدود 12 هزار دلار بیشتر از سال گذشته است.

مزایا و معایب جنسیس G90 2023

  • ویژگی‌های استاندارد متعدد
  • بسیاری از قابلیت‌های کمک راننده
  • کیفیت سواری خوب
  • کابین پریمیوم و شیک
  • موتورهای قدرتمند
  • ظاهری زیبا
  • کمی گران
  • مصرف سوخت بالا
  • هندلینگ غیر هیجان انگیز
  • میرورینگ گوشی‌های هوشمند بی‌سیم نیست

قیمت جنسیس G90 2023 چقدر است؟

قیمت تریم پایه Genesis G90 3.5T AWD 88400 دلار است، در حالی که 3.5T سوپرشارژر AWD حدود 98700 دلار هزینه خواهد داشت.

ویژگی‌های جنسیس G90 2023

با توجه به اینکه G90 قبل از هر چیز یک سدان لوکس است و مدل قبلی به جای اسپرت بودن بر روی راحتی تمرکز داشت، اگر این شرکت یک خودروی اسپرت مانند BMW تولید نمی‌کرد، خیلی از آن انتقاد نمی‌کردیم.

با این حال با این خودروی جنسیس یک سواری عالی را تجربه خواهید کرد.

سواری با سیستم تعلیق خوب و با فعال شدن حالت رانندگی برای راحتی در صندلی‌های عقب بهتر می‌شود و سواری G90 را نرم‌تر می‌کند. در بزرگراه، سکوت زیادی در کابین وجود دارد و سرنشینان صداها و ارتعاشات خارجی را نمی‌شنوند.

همهٔ تریم ها دارای  ویژگی‌های استاندارد گسترده ای هستند و برخی از ویژگی‌های مهم مانند درب‌های برقی، سانروف پانوراما برقی و کشویی، کنترلر آب و هوای سه منطقه‌ای، تودوزی چرمی ناپا، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم و گرمایش، تهویه و ماساژور، گرمکن عقب در دسترس است.

صندلی‌ها، فرمان تلسکوپی گرم‌شونده و قابل تنظیم با چرم، گیج دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر هدآپ، سایبان برقی عقب، حذف فعال نویز، سیستم احراز هویت اثر انگشت و Genesis Digital Key مبتنی بر گوشی هوشمند نیز در تریم ها تعبیه شده است.

ویژگی‌های  کمک راننده استاندارد زیادی نیز در دسترس هستند که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص جلو، دید عقب و نقطه کور، کمک به حرکت بین خطوط و پارک خودکار است.

تریم بالایی ویژگی‌های بیشتری مانند صندلی‌های عقب دارای تهویه و ماساژور، شارژر تلفن بی‌سیم در کابین عقب، درب‌ها، سیستم تعلیق بادی و شارژر بی‌سیم در عقب خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تقریباً هیچ چیز اضافی در دسترس نیست و G90 کاملاً مجهز است.

 

آیا جنسیس G90 2023 ارزش خرید را دارد؟

ممکن است ستاره سه پر را روی کاپوت خودروی خود نداشته باشد، اما لوکس بودن و راحتی را به شیوه‌ای بسیار شبیه مرسدس بنز در اختیار شما قرار می‌دهد و به عنوان یک خودرو با ویژگی‌های استاندارد و بدون نقص یک انتخاب عالی است. البته اگر صندوق عقب کوچک را فاکتور بگیرید.

ممکن است قیمت آن بالا رفته باشد، اما از نظر توانایی نیز ارتقا یافته است و همچنان بیش از ده درصد ارزان‌تر از مرسدس است و از نظر قیمت زیر BMW سری 7 است. ایمنی جنسیس G90 2023

این خودرو ایمنی بالایی نیز دارد و در نوع خود یک سدان لوکس عالی است.

چه مدل از جنسیس G90 2023 بخرم؟

اگر هنوز فکر می‌کنید جنسیس G90 تنها به دلیل قیمت پایین‌تر از رقبای اروپایی برای خرید منطقی است، اشتباه می‌کنید.

زیرا G90 جدید از هر نظر یک خودروی لوکس عالی است که رقبایی مانند لکسوس LS را شکست می‌دهد و ظاهری زیبا و شیک دارد.

بهتر است تریم بالا را انتخاب کنید، زیرا هیچ نقطه ضعفی ندارد، عملکرد آن‌ها عالی است و به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی، فرمان محور عقب، صندلی‌های عقب با قابلیت برقی، تهویه‌کننده و ماساژور، و صدای با کیفیت‌تر ارائه می‌شود.

صندوق عقب جنسیس G90 2023 چقدر ظرفیت دارد ؟

3.5T AWD دارای صندوق عقب با بزرگی حدود 12 فوت مکعب و 3.5T سوپرشارژر AWD دارای ظرفیت کمتر از 11 فوت مکعب فضای بار است.

جنسیس G90 چند صندلی دارد؟

G90 به صورتی طراحی شده که به راحتی 4 سرنشین را در خود جای دهد، اما در مرکز صندلی عقب حتی نفر 5وم نیز می‌تواند بنشیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *