آیا استارت از راه دور خودرو ایمن است؟

استارت از راه دور

اگر قصد خرید یک خودرو با استارت از راه دور را دارید؛  ممکن است از خود بپرسید که آیا برای ماشین ایمن است یا خیر.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  nationwide، اگر استارت از راه دور توسط یک متخصص حرفه ای نصب شده باشد، معمولاً ایمن است.

در اینجا برخی از نگرانی ها و تصورات اشتباه در مورد خودروهای استارت از راه دور را بررسی می کنیم.

باورهای رایج در مورد استارت از راه دور خودرو:

استارت ریموت یکی از امکانات روز در خودروهای مدرن است. بسیاری از افراد از این ویژگی لذت زیادی می‌برند.

به خصوص در روزهای سرد و یخبندان؛ سوار شدن درون یک خودروی سرد، درداور است؛ اما با این استارت می‌توانید خودرو از قبل گرم و نرم کنید.

با این حال، برخی از افراد با این استدلال که این ویژگی به موتور خودرو و یا محیط زیست آسیب می‌رساند، با آن مخالف هستند. اما آیا این استدلال ها حقیقت دارد؟ آیا استارت از راه دور بد است؟

چرا استارت از راه دور خوب است؟

خودروها با استارت از راه دور نه تنها ایمن هستند، بلکه هنگام رانندگی در تابستان یا زمستان راحت ترند.

در دماهای خیلی بالا و یا خیلی پایین، می توانید قبل از سوار شدن و رانندگی، از راه دور سیستم گرمایشی و یا سرمایشی ماشین (از جمله فرمان و صندلی ها) را روشن کنید. این باعث می شود که در حین ورود به خودرو خیلی گرم یا سردتان نشود.

آیا استارت ریموت به موتور خودرو آسیب می‌رساند؟

استارت از راه دور

دو سناریو در مورد مضر بودن استارت از راه دور برای خودروی شما وجود دارد.

برخی از کارشناسان خودرو ادعا می کنند که استفاده از استارت ریموت برای پیش گرم کردن خودرو در زمستان می‌تواند موتور را تحت تاثیر قرار داده و به مرور به آن آسیب بزند.

جیک مک کنزی از Auto Accessories Garage می گوید: «به طور کلی، استفاده از ریموت استارت برای گرم کردن خودرو در هوای سرد می تواند باعث سایش غیر ضروری موتور شما شود.

 «موتور خودرو زمانی که هوا سرد است به سختی کار می‌کند و هیچ چیز به اندازه رانندگی با آن نمی‌تواند آن را گرم کند. هنگامی که وسیله نقلیه خود را از راه دور روشن می کنید در حالی که ثابت است، دوره گرم شدن را تا حد زیادی طولانی می کنید. با گذشت زمان، تمام این فشارهای غیرضروری روی موتور شما می‌تواند باعث آسیب بیشتری به موتور خودرو شود.»

سایر کارشناسان معتقدند که پیش گرم کردن خودرو اجازه می‌دهد تا روغن موتور خودرو گرم شود و فشار روی موتور شما را محدود می کند.

برایان راجرز، مالک راجرز پرفورمنس، می‌گوید:

«اگرچه ممکن است در مورد استارت‌های خودرو از راه دور اتهاماتی وجود داشته باشد، اما هیچ داده موثقی وجود ندارد. مردم ممکن است استدلال کنند که پیش گرم کردن ماشین شما می‌تواند فرسودگی بیشتری روی موتور شما وارد کند. اما این کار اجازه می‌دهد روغن موتور شما گرم شود و به خودروی شما اجازه می‌دهد نرم‌تر کار کند و فشار وارد به موتور شما را محدود می‌کند.»

صرف نظر از اینکه با کدام دو باور موافق هستید، بحث بر سر فرسودگی موتور به دلیل استارت از راه دور، به طور کلی وجود دارد؛ اما به اینکه چگونه خودروی خود را روشن می کنید ربطی ندارد.

در نهایت هیچ تفاوتی برای موتور، بین چرخاندن سوییج برای روشن کردن خودرو یا استارت از راه دور  وجود ندارد.

خاموش کردن موتور خودرو برای سلامت طولانی مدت آن مضر نیست.

در واقع، برخی استدلال می‌کنند که پیش‌گرم کردن موتور قبل از رانندگی باعث غلیظ شدن روغن شده و در نتیجه وقتی ماشین شروع به حرکت می‌کند بهتر کار می‌کند.

با این حال، نصب درست سیستم استارت ریموت برای جلوگیری از آسیب به موتور بسیار مهم است. از آنجایی که این یک روش پیچیده است، بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

اثرات زیست محیطی استارت ریموت

در حالی که استفاده از استارت از راه دور به احتمال زیاد هیچ تاثیر منفی بر موتور نخواهد داشت، اما در حالت آرام، سوخت را می سوزاند و گازهای مضر را در جو منتشر می‌کند.

هر چه مدت طولانی تری ریموت استارت را روشن کنید، به خاطر آسایش فیزیکی راننده، آسیب بیشتری به محیط وارد می‌شود.

البته برخی معتقدند که یک راننده به تنهایی باعث گرم شدن کره زمین نمی‌شود، تجمع بسیاری از رانندگان با استفاده از  سیستم راه‌اندازی از راه دور می‌تواند مضر باشد.

اما در این لحظه ما به عنوان یک مسابقه باید هر کاری را که برای نجات این سیاره انجام دهیم. بنابراین استفاده از ریموت استارت منطقی نیست.

آیا استارت ریموت به باتری خودرو آسیب می‌رساند؟

به طور کلی، این یک باور رایج است که استارت از راه دور می تواند به باتری خودرو آسیب برساند.

چه از راه دور خودرو را روشن می‌کنید و یا با سوئیچ، هیچ تفاوتی و تغییری ایجاد نمی‌کند. با این حال، اگر ماشین شما مجهز به استارت از راه دور نیست و می‌خواهید آن را نصب کنید، نصب اشتباه می‌تواند باعث مشکلات باتری و سیستم الکتریکی شود.

آیا استارت ریموت ایمن نیست و باعث می‌شود خودروی شما به سرقت برده شود؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استارت از راه دور ایمن نیست و سرقت خودرو را آسان‌تر می‌کند، اما بهتر است بدانید که این تصور غلط است.

در واقع، با ویژگی های قفل خودکار و ویژگی خاموش شدن خودکار که خودروی شما را پس از 10 دقیقه خاموش می‌کند، از سرقت خودرو جلوگیری می‌شود.

آیا باید از استارت از راه دور خودرو استفاده کنم؟

استارت ریموت خودرو می‌تواند زندگی را برای شما راحت تر کند. شما می‌توانید از اطلاعات این مقاله برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *