آفتابگیر شیشه جلو خودرو یا شیشه‌ی دودی: کدام بهتر است؟

آفتابگیر شیشه جلو خودرو

برای رانندگان در مناطق گرم‌تر کشور و با شروع شدن تابستان، خنک نگه داشتن خودرو یکی از معضلاتی است که روزانه با آن درگیر هستند؛ بنابراین انتخاب بین آفتابگیر شیشه جلو خودرو و دودی کردن شیشه سخت می‌شود.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از smartfilmaz، در حالی که پارک کردن در پارکینگ یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای حل این مشکل است، اما گزینه‌ای نیست که همیشه در دسترس باشد.

علاوه بر این، از گرمایش داخلی خودرو و آسیب راننده مانع نمی شود.

اشعه ماوراء بنفش مضر می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مانند آسیب دیدگی داخلی و پوست شود.

اگر از خود در برابر اشعه‌های مضر محافظت نکنید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار بگیرید.

با در نظر گرفتن این موضوع، رانندگان به دنبال بهترین روشی هستند که می‌توانند از خودروهای خود در برابر خورشید محافظت کنند و در عین حال خودروی خود را خنک نگه دارند.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها، آفتابگیر شیشه جلو خودرو و دودی کردن شیشه است!

هر دو برای یک هدف به کار گرفته می‌شوند، یعنی جلوگیری از نور خورشید.

هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند، که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

قبل از اینکه به جوانب مثبت و منفی آنها بپردازیم، اجازه دهید ابتدا این دو گزینه را تعریف کنیم.

آفتابگیر شیشه جلو خودرو

آفتابگیر شیشه جلو خودرو

آفتابگیر شیشه جلو خودرو  در واقع صفحه‌های قابل جابجایی هستند که هنگام پارک خودرو، داخل شیشه جلوی خودرو را می‌پوشانند. آنها 100 درصد نور خورشید را فیلتر می‌کنند.

آفتابگیر شیشه جلو، خودروها را خنک نگه داشته و با استفاده از سطح بازتابنده، خطر خراب شده لوازم داخلی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، نصب و خرید آن‌ها آسان است، اما همانطور که از نام آن مشخص است، استفاده از آنها تنها به شیشه جلو محدود می‌شود.

شیشهٔ دودی

شیشهٔ دودی

بر خلاف قبلی، شیشهٔ دودی یک راه حل همه جانبه است. این فرآیند شامل قرار دادن یک لایه لایه نازک و با کیفیت در داخل خودروها به منظور کاهش میزان گرما و تشعشعات است.

این فیلم‌ها بسته به درصد رنگ پنجره و متریال می‌توانند تا 77 درصد نور را مسدود کنند.

البته از نظر قانونی برای نصب روکش دودی شیشهٔ خودرو محدودیت‌هایی وجود دارد.

تفاوت آفتابگیر شیشه جلو خودرو و دودی کردن شیشه

یکی از تفاوت‌های مهم، نحوه اعمال آنها است. آفتابگیر شیشه جلو را می‌توان به راحتی نصب کرد و برداشت، اما شیشهٔ دودی نیاز به نصب حرفه ای دارند.

در فرایند نصب شیشهٔ دودی از چسب بسیار قوی‌تری در مقایسه با آفتابگیر شیشه جلو استفاده می‌شود. پس از نصب، حذف آنها نیز باید طبق اصول انجام شود.

شیشه‌های دودی بر خلاف سایبان‌های خورشیدی، برای ایجاد سایه در رانندگی مفید است.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به خاطر داشت، تنوع گسترده است. یک مالک خودرو بسته به نیاز خود می‌تواند بین چند نوع فیلم با کیفیت بالا یک مدل را انتخاب کند. مثلاً، افرادی که می‌خواهند حریم خصوصی خودروهای خود را ارتقا دهند، می‌توانند از فیلم‌های شیشه‌ای رنگ‌شده استفاده کنند، در مقابل افرادی که می‌خواهند رنگ‌های شیشه خیلی تیره نباشند، می‌توانند از فیلم‌های هیبریدی استفاده کنند.

علاوه بر این، شیشهٔ دودی که به‌طور حرفه‌ای نصب شده باشد با خدمات مشتری با کیفیت بالا ارائه می‌شوند! اگر مشکلی پیش بیاید، مشتریان می‌توانند به خدمات پس از فروش مراجعه کنند.

دودی کردن شیشهٔ خودرو

تقاضا برای دودی کردن شیشه‌ها در طول سال‌ها افزایش یافته و در نتیجه، صنعت فیلم‌های پیش ساخته نیز پیشرفته‌تر شده است.

شما می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید؛ اما با توجه به فرایند تقریباً دشوار آن پرداخت پول به نصاب گزینهٔ بهتری است.

بنابراین، بهتر است آنها را به صورت حرفه ای نصب کنید

رنگ‌های مناسب

همانطور که قبلاً گفتیم، مقرراتی در مورد دودی کردن شیشه‌های خودرو در کشورها وجود دارد. اگر رانندگان، خودروهای خود را بدون آگاهی از قوانین دودی کنند، ممکن است در نهایت جریمه شوند.

تکنیک‌های مناسب

اگرچه ممکن است به نظر برسد که دودی کردن شیشهٔ خودرو فرآیند بسیار ساده ای است، اما به دقت برای چسبندگی و طول عمر بالاتر نیاز دارد. این یک فرآیند دقیق است و حتی کوچک‌ترین نسیم می‌تواند چین‌هایی را روی شیشه ایجاد کند.

کاربردی بودن و دوام دودی کردن شیشه‌ها به شدت به نصب دقیق بستگی دارد.

ضمانت دارد

همانطور که قبلاً ذکر شد، دودی کردن شیشه اگر به‌طور حرفه‌ای نصب شده باشد با خدمات مشتری همراه هستند! تیم‌های نصب برای مشتریان خود ارزش قائل هستند و با ارائه ضمانت‌هایی به آنها اطمینان می‌دهند.

سرمایه گذاری بزرگ

هنگامی که این فرایند به درستی نصب شود، شیشه دودی می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و این به معنی هزینه کمتر برای تهویه مطبوع، خنک کردن خودرو و بالا بردن عمر وسایل داخل آن است.

این یک سرمایه گذاری عالی است که عمر و اثربخشی بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *