تفاوت سرامیک خودرو و روکش شیشه‌ای خودرو

سرامیک خودرو

روش‌های زیادی رای جلوگیری از خراش‌های ناخواسته روی خودرو در دسترس است؛ این روش‌ها شامل روکش شیشه‌ای خودرو یا گلس کوتینگ (Glass Coating) و سرامیک خودرو است.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  carfromjapan، به عنوان یک مالک خودرو، هرگز دوست ندارید رنگ خودروی شما خراشیده و آسیب ببیند. عوامل زیادی وجود دارد که  باعث این اتفاق آزار دهنده می‌شود.

مثلاً به دلیل پاک کردن خودرو با حوله‌های کثیف، فضولات پرندگان و غیره روی سطح خودرو خراش ایجاد می‌شود؛ همچنین ممکن است شما در حین رانندگی به مانعی برخورد کرده باشید و روی خودرو خراش ایجاد شده باشد.

به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان خودرو روش‌های مختلفی برای جلوگیری از خراش‌های ناخواسته روی خودروهای ما ارائه کرده اند. این روش‌ها شامل روکش شیشه ای خودرو یا گلس کوتینگ (Glass Coating) و سرامیک خودرو است.

 

تفاوت روکش شیشه‌ای خودرو و سرامیک خودرو

اگرچه هر دو پوشش از نظر ساختار متفاوت هستند، اما بیشتر از اینکه متفاوت باشند، مشابه هستند.

سرامیک خودرو در مقابل روکش شیشه‌ای دو روش عالی برای محافظت حداکثری از رنگ بدنه خودرو شماست.

آنها از طریق فناوری نانو به سطح بدنه می‌چسبند و یک لایه محافظ و بسیار بادوام تشکیل می‌دهند.

هر دو پوشش، رنگ و سطح ماشین شما را از محیط خشن جدا می‌کند.

اما تفاوت این دو در چیست؟

سرامیک خودرو

پوشش سرامیک خودرو

بیایید با سرامیک شروع کنیم. این نوع روکش یک پلیمر مایع است که برای چسبیدن به رنگ خودرو شما فرموله شده است. پوشش سرامیکی یک لایه محافظ ایجاد می‌کند که مانع از خراش خودرو خواهد شد.

بهترین خاصیت سرامیک آبگریز بودن آن است. این روکش به دفع آب کمک می‌کند و می‌تواند مانع از آسیب به خودروی شما شود.

از آنجایی که یک لایه محافظ ایجاد می‌کند، هر گونه زباله به خودروی شما نمی‌چسبد و در نتیجه شستشوی خودرو راحت‌تر می‌شود. علاوه بر این، سرامیک درخشندگی به خودروی شما می‌بخشد و خودروی شما را نو می‌کند.

استفاده روزانه از خودرو، سرامیک خودروی شما را تخریب می‌کند. به طور متوسط، سرامیک خودرو بسته به روش نگهداری ماشین توسط راننده، بین دو تا پنج سال دوام خواهند داشت.

علاوه بر این، شما باید هنگام استفاده از این روکش، ماشین خود را بشویید تا از شر زباله‌های دیگر خلاص شوید.

بهتر است برای نصب پوشش‌های سرامیکی به نصاب حرفه ای مراجعه کنید.

برداشتن پوشش در صورت نصب اشتباه ممکن است سخت باشد.

هزینه ای که باید برای سرامیک کردن خودرو بپردازید بسته به اندازه خودروی متفاوت است. برای یک خودروی کوچک، به طور متوسط حدود 300 دلار هزینه نیاز دارید.

روکش شیشه‌ای خودرو

این پوشش تقریباً مشابه سرامیک خودرو است. فقط برخی تفاوت‌های ساختاری وجود دارد؛ اما هر دو یک لایه محافظ برای وسیله نقلیه شما ایجاد می‌کنند.

تفاوت سرامیک با روکش شیشه در کیفیت آنهاست. پوشش‌های شیشه ای از دوام بیشتری نسبت به سرامیک خودرو برخوردار هستند. از آن جایی که بادوام ترند اغلب گران ترند.

با این حال، متأسفانه، پوشش‌های شیشه ای، سریع‌تر از سرامیک فرسوده می‌شوند. همچنین براقیت بهتری نسبت به روکش‌های سرامیکی دارند. در مقایسه با روکش‌های شیشه ای، تنها مزیت روکش‌های سرامیکی کیفیت آبگریزی قوی‌تر آنها است.

روکش شیشه ای در مقابل سرامیک خودرو: کدام روش را باید انتخاب کنید؟

اگر می‌خواهید روکشی بادوام داشته باشید، پس سرامیک خودرو را انتخاب کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های انتخاب روکش سرامیکی نسبت به روکش شیشه ای، قیمت ارزان‌تر آن است.

با این حال، اگر می‌خواهید بدنهٔ خودرو بیشتر شبیه شیشه به نظر برسد و گران‌تر باشد، می‌توانید روکش شیشه ای را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که پوشش‌های شیشه ای سریع‌تر از پوشش‌های سرامیکی فرسوده می‌شوند.

هر دو پوشش سرامیکی و شیشه‌ای مزایای زیادی دارند. انتخاب به ترجیحات شما بستگی دارد.

مهم نیست چه پوششی را انتخاب می‌کنید، هرگز سعی نکنید خودتان آن را روی خودرو قرار دهید، به خصوص اگر بار اولتان است.

این پوشش‌ها از خودروی شما مراقبت می‌کنند تا رنگ آن‌ها خراشیده نشود.

کدام قطعات دیگر خودرو را می‌توانید با پوشش سرامیکی یا پوشش شیشه ای محافظت کنیم؟

البته رنگ خودرو تنها قسمتی از خودرو نیست که می‌توان آن را با روکش پوشاند. این محصولات می‌توانند در قسمت‌های مختلف خودرو اعمال شوند.

دکوراسیون بیرونی

شما می‌توانید از این روکش‌ها برای محافظت از تزئینات بیرونی در برابر اشعه ماوراء بنفش و زرد شدن، طولانی شدن عمر پلاستیک، پانل‌های رنگ نشده و چراغ‌های جلوی پلاستیکی نیز استفاده کنید. بیشتر پوشش‌های خودرو به مدت 6 ماه دوام دارند.

شیشه بیرونی

استفاده از یک پوشش روی شیشه خودروی شما هم آب و هم کثیفی سطح آن را دفع خواهد کرد. علاوه بر این میزان دید را بهبود می‌بخشد و آلودگی چسبیده به سطح آن را کمتر می‌کند.

چرخ

پوشش چرخ باعث می‌شود تعمیر و نگهداری آن کمتر شود، به ویژه برای چرخ‌ها با طرح‌های پیچیده.

جمع بندی

اگر به دنبال محافظت بالا و ضد گلوله از خودرو با این دو روش هستید؛ ناامید خواهید شد. هیچ پوششی در بازار نمی‌تواند این محافظت صد در صدی را ایجاد کند.

در این میان سرامیک خودروی 24 ساعته برای محافظت و مراقبت از خودرو در برابر آب و هوای بد، مدفوع پرندگان و خط و خش عالی است.

سرامیک خودرو برای هر بودجه ای در دسترس هستند. از سرامیک‌های ابتدایی گرفته تا سرامیک‌های با کیفیت بالاتر، شما تنوع زیادی را در اختیار دارید.

در پایان، مهم نیست که کدام یک را انتخاب کنید، روکش شیشه‌ای در مقابل سرامیک، همه چیز به نیازها و بودجهٔ شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *