چرا برف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو خاموش نمی‌شوند؟

برف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو

آیا برف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو خاموش نمی‌شوند؟ چندین دلیل احتمالی وجود دارد. با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چرا این مشکل رخ می‌دهد و چگونه می‌توان آن را برطرف کنید.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  familyhandyman، اگر اهل خودرو نیستید، ممکن است ندانید که خودروهای مدرن چقدر پیچیده هستند.

این پیچیدگی حتی در سیستم‌های برف پاک کن شیشه جلو نیز صاق است و به دلایل متعددی ممکن است خراب شود.

یکی از نگران‌کننده‌ترین مشکل‌ها زمانی است که برف‌پاک‌کن‌ها خاموش نمی‌شوند و مرتب در حال پاک کردن شیشهٔ خودرو شما هستند.

اگر برف‌پاک‌کن‌های شما بدون توجه به موقعیت سوئیچ از خاموش شدن امتناع می‌کنند، چند دلیل وجود دارد.

در ابتدا بهتر است با سیستم و عملکرد برف پاک کن آشنا شوید:

برف پاک کن چگونه کار می‌کند؟

برف پاک کن‌ها بخشی هستند که به جلوی ماشین متصل می‌شوند. کار اصلی این قسمت پاکسازی زباله‌ها و افزایش دید راننده است. خاموش نشدن برف پاک کن‌ها بسیار آزاردهنده است. این نه تنها مضحک به نظر می‌رسید بلکه باتری ماشین شما را نیز خالی می‌کند.

برف پاک کن مدرن دارای چندین قسمت هستند: سوئیچ برف پاک کن، موتور برف پاک کن، اتصالات، دو بازوی برف پاک کن و مخزن مایع.

هنگامی که کلید برف پاک کن را روشن می‌کنید، موتور الکتریکی کوچک فعال شده و می‌چرخد و مجموعه را حرکت می‌دهد. حرکت چرخشی موتور به حرکت پهلو به پهلو تیغه‌های برف پاک کن تبدیل می‌شود.

هنگامی که سوئیچ برف پاک کن را خاموش می‌کنید، سوئیچ پارک فعال می‌شود و جریان برق به اتصال و بازوهای برف پاک کن بعد از آنکه در حالت پایین قرار گرفت متوقف می‌شود.

مشکلات ناشی از خاموش نشدن برف پاک کن‌های شیشه جلوی خودرو

آسیب به شیشه

اگر برف پاک کن خودرو خاموش نمی‌شود، ممکن است بدون رطوبت کار کنند و باعث آسیب دیدن شیشه جلو خودرو شوند.

فقدان رطوبت می‌تواند باعث اصطکاک زیادی بین تیغه برف پاک کن و سطحی به نام شیشه جلوی خودرو شما شود.

آسیب به تیغه‌های برف پاک کن

برف پاک کن‌های شیشه جلو که همیشه روشن است و کار می‌کنند هم غیرعادی است، هک باعث خرابی چندین قسمت می‌شوند. برف پاک کن‌هایی که بدون رطوبت کار می‌کنند نه تنها به شیشه جلو، بلکه به تیغه برف پاک کن نیز آسیب می‌زنند.

آسیب به موتور برف پاک کن

برف پاک کن‌های شیشه جلو که همیشه کار می‌کنند نه تنها به شیشه جلو یا تیغه‌های برف پاک کن آسیب می‌زنند، بلکه می‌توانند باعث خراب شدن موتور برف پاک کن شوند.

 

چرا تیغه‌های برف پاک کن از حرکت نمی‌ایستند؟

به نظر ممکن است مشکل بزرگی نباشد. اما می‌تواند باعث مشکلات زیادی مانند آسیب به برف پاک کن شود. اگر سیستم برف پاک کن بدون رطوبت کار کند، ممکن است مشکلات متعددی به وجود بیاورد.

هنگامی که آب روی شیشه جلو وجود نداشته باشد، اصطکاک ایجاد می‌شود. این هم برف پاک کن‌ها را فرسوده می‌کند و هم موتور آن را خراب می‌کند و به شیشهٔ خودرو نیز آسیب می‌رساند.

اگر برف پاک کن‌های خودرو حتی پس از خاموش کردن به کار خود ادامه می‌دهند، احتمالاً یکی از 4 مشکل زیر رخ داده است.

تنها راه برای دانستن اینکه مشکل از کجا می‌آید، تعویض آزمایشی و خطای قطعات است، بنابراین می‌توانید ابتدا با ساده‌ترین آن شروع کنید:

رله معیوب است:

هر سیستم برف پاک کن دارای مکانیزم سوئیچ الکتریکی به نام رله است.

رله‌های خودرو باکس‌های پلاستیکی قرار دارند که در یک مکان خاص و سرپوشیده در زیر کاپوت نزدیک به رله دیگر متصل می‌شوند. رله معیوب می‌تواند باعث شود برف پاک کن‌ها کار نکنند، یا ممکن است حتی زمانی که خاموش باشند به کار خود ادامه دهند.

تعویض رله برف پاک کن ساده‌ترین کاری است که مشکل شما را حل می کتد. رله‌های برف پاک کن کمتر از 20 دلار قیمت دارند.

سوئیچ معیوب است

این سوئیچ است که هنگام روشن و خاموش کردن برف پاک کن‌ها فعال شده و مدارهای داخلی زیادی در درون آن وجود دارد. در برخی شرایط یک یا چند بخش از این مدارها از کار می‌افتد و باعث می‌شود برف پاک کن‌ها روشن بمانند.

تعویض سوئیچ سخت‌تر از تعویض رله است؛ زیرا باید بخشی از ستون فرمان را جدا نمایید.

سوئیچ پارک معیوب است

هنگامی که سوئیچ پارک برف پاک کن از کار می‌افتد، سیستم نمی‌تواند به برف پاک کن‌ها دستور دهد بایستند و اصلاً متوقف نمی‌شوند. بسیاری از سیستم‌ها شامل سوئیچ‌های پارک هستند که مستقیم در موتورهای برف پاک کن قرار دارند، بنابراین کل موتور باید تعویض شود.

سیم کشی معیوب

شایع‌ترین مشکلی که ممکن است باعث کار کردن متناوب برف پاک کن شود، سیم کشی بد است. سیم‌کشی بد در خودرو می‌تواند یک مشکل خطرناک باشد؛ زیرا مشکلات دیگری را نیز ایجاد می‌کند.

اگر سیم‌کشی معیوب است یا در سیم‌کشی خودرو اتصال کوتاه رخ داده است؛ منجر به مشکلات متعددی خواهد شد.

این امکان وجود دارد که وقتی برف پاک کن‌ها را روشن کرده و سپس خاموش می‌کنید؛ سیستم سیگنالی مبنی بر خاموش شدن دریافت نکند.

تعمیر برف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو که خاموش نمی‌شوند

رف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو

صرف نظر از این واقعیت که برف پاک کن‌های شیشه جلو چقدر در دسترس هستند، باید به یاد داشته باشیم که آنها برای  رانندگی ایمن در شرایط آب و هوایی بد اهمیت دارند.

رانندگی بدون برف پاک کن‌های سالم می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در شرایط آب و هوایی بد، منجر به دید ضعیف می‌شود. هنگامی که برف پاک کن‌ها خوب کار نمی‌کنند؛ احتمال تصادف زیاد است و دید وسیله نقلیه به شدت کم می‌شود.

دید مناسب فقط برای ایمنی شما نیست، بلکه در مورد ایمنی دیگران نیز مهم است. شما نباید خود و دیگران را به خاطر چنین مشکل کوچکی در معرض خطر قرار دهید.

تعمیر این مشکل همیشه مستلزم تعویض قسمت معیوب است. خوشبختانه، پیدا کردن بخش معیوب و خرید قطعه جایگزین آسان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *