چگونه کولر خودرو را در تابستان خنک‌تر کنیم؟

خنک کردن کولر خودرو

اگر  کولر خودرو شما به اندازه کافی خنک نیست یا در تابستان گرم جواب نمی‌دهد؛ می‌توانید از این روش‌ها برای خنک کردن کولر خودرو استفاده کنید.

چگونه کولر خودرو را خنک و سردتر کنیم؟

به گزارش پرشین انجین و به نقل از carfromjapan، برخی رانندگان از این موضوع نگران هستند که چرا AC خودرویشان به اندازه کافی خنک نمی‌شود.

باید بدانید که در یک روز آفتابی، تهویه مطبوع خودرو فشار زیادی را تحمل می‌کند، به خصوص اگر ماشین را پس از پارک طولانی مدت زیر نور خورشید روشن می‌کنید.

گاهی اوقات ظرفیت کولر گازی به اندازه‌ای نیست که فضای درون خودرو را سرد کند، بنابراین حتی اگر AC ماشین روشن است، هوای خنک تولید نمی‌شود.

معمولاً وقتی خودرو را پس از مدت طولانی پارک کردن در خارج از منزل روشن می‌کنید، رانندگان اغلب در همان ابتدا حالت سرد ماکسیمم را انتخاب می‌کنند تا کابین سرد شود.

این موضوع تا حدی درست است، اما همهٔ ماجرا نیست، در صورت استفاده نادرست و یا بروز مشکل، کولر خودرو سرد نمی‌شود و سوخت زیادی مصرف می‌کند.

سیستم AC وظیفهٔ خنک کردن فضای ماشین در گرمای تابستان را بر عهده دارد و هر کسی می‌تواند دمای مناسب را تنظیم کند، با این حال، نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کولر AC خودرو را سردتر کنید تا کارامدتر باشد و سوخت کمتری را مصرف کند.

 

چرا AC خودرو باد خنک نمی‌دهد؟

خنک کردن کولر خودرو

در همان ابتدا که وارد خودرو شدید؛ کولر گازی را روشن نکنید

AC خودرو در رانندگی بسیار بهتر کار می‌کند، هرچه موتور سریع‌تر بچرخد، کمپرسور تهویه سریع‌تر کار می‌کند و سیستم خنک کننده بهتری در اختیار دارید. با روشن کردن کولر گازی قبل از رانندگی، زمان و سوخت را تلف نکنید.

اگر داخل خودرو داغ است، ابتدا فن را روشن کنید و شیشه‌های عقب را برای 10 تا 20 ثانیه باز کنید.

با این کار تمام هوای گرم از کابین خارج می‌شود. شیشه‌های جلو را باز نکنید، زیرا این کار فقط هوای گرم را به سمت جلوی کابین هدایت می‌کند، در حالی که هوای گرم در عقب می‌ماند.

توجه: کولر گازی را همزمان با استارت زدن خودرو روشن نکنید.

AC را روی سردترین حالت قرار دهید

این یک روش آسان است که می‌توانید انجام دهید. هنگامی که کولر روشن است، حالت MAX یا REC را در بالاترین حالت قرار دهید تا خودرو به سرعت خنک شود. پس از خنک شدن، حالت NORM یا OUTSIDE یا FRESH را انتخاب کنید و سطح دمندهٔ هوا را پایین بیاورید. با این کار جریان هوا در داخل خودروی شما گردش می‌کند.

فیلتر را از نظر تمیزی بررسی کنید

فیلتر هوا را چک کنید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید. فیلترهای کثیف کابین مانع از جریان هوا درون کابین می‌شوند. در خودروهای جدیدتر، بررسی این فیلترها آسان است. اگر کثیفی زیادی روی آن مشاهده کردید، زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است. اگر بتوانید خودتان فیلتر را تعویض کنید، در هزینه تان صرفه جویی خواهید کرد.

خودروی خود را در سایه پارک کنید

وقتی یک خودرو در زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، دمای داخل ماشین می‌تواند به 131-172 درجه برسد در حالی که دمای بیرون فقط 80-100 درجه فارنهایت است؟

بنابراین پارک کردن خودرو در زیر سایه بهترین و مؤثرترین روش است تا کولر شما باد خنک‌تری تولید کند.

کولر گازی را به درستی روشن و خاموش کنید

قبل از روشن کردن خودرو، باید فن را روشن کنید و پنجره‌ها باز شود تا هوای گرم به بیرون برود. بعد پنجره را ببندید و کولر را روشن کنید.

این کار به سیستم تهویه کمک می‌کند تا بیش از حد تحت فشار نباشد و باعث می‌شود وسیله نقلیه خنک‌تر شود.

در نهایت وقتی می‌خواهید از خودرو خارج شوید می‌توانید ابتدا تهویه مطبوع را خاموش کنید، فن را خاموش کنید، سپس در را باز کرده و بیرون بروید.

تعمیر و نگهداری کولر و تهویه مطبوع

بسیاری از رانندگان کولر خودرو را به صورت دوره ای سرویس نمی‌کنند. این کار باعث می‌شود وقتی کولر روشن است، خنک نشود.  برای انجام تعمیرات باید به مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کنید.

افزودن تجهیزات به ماشین شما

در گرمای تابستان، به نظر می‌رسد که کولر ماشین شما فشار زیادی را تحمل خواهد کرد. برای رفع این مشکل، بسیاری از رانندگان از Ice Cold برای پشتیبانی از سیستم AC و خنک کردن فضای خودرو استفاده کردند. این تجهیزات عملکرد دستگاه‌های تهویه مطبوع را بهتر می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *