بررسی خودروی برقی نیسان آریا مدل 2023

نیسان آریا مدل 2023

کمپانی Leaf  قصد دارد به ما ثابت کند که خودروهای برقی می‌توانند ارزان و بی‌نظیر باشند و نیسان آریا برای این هدف مثال خوبی است.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از slashgear، این خودروی الکتریکی کاملاً جدید یکی از بهترین‌ها در بازار است.

همانطور که قبلاً دیدیم؛ نیسان دارای نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره آریا است. این نمونه دو رنگ Boulder Grey Pearl یک Ariya Evolve+ e-4ORCE 2023 است که 389 اسب بخار قدرت و 442 پوند فوت گشتاور را از موتورهای الکتریکی دوقلو خود به دست آورده و با یک باتری لیتیوم یونی 87 کیلووات ساعتی کار می‌کند.

ارزان‌ترین آریا در تریم Engage و باتری کوچک‌تر 63 کیلووات ساعت حدود 43190 دلار قیمت دارد.

آریا FWD سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 7.2 ثانیه طی می‌کند، در مقابل 4.8 ثانیه برای نسخه AWD.

یک کابین آرام و شیک

بخش کوچکی از جذابیت آریا، کابین ساکت آن است. خودروهای برقی بدون موتور احتراق داخلی و بدون سیستم اگزوز در این بخش برتری دارند و رانندگی با آن‌ها آرامش بخش تر است.

با این حال این بدان معنا نیست که شما هیچ صدایی به گوشتتان نمی‌رسد.

سر و صدای جاده، صدای لاستیک‌ها، حتی لاستیک‌هایی که مقاومت غلتشی پایین دارند، به گوش می‌رسد. صدای باد نیز است.

نیسان به وضوح کارهایی را برای بهبود عایق صوتی انجام داده که موثر بوده است.

البته اگر از حالت Sport استفاده کنید؛ صدای بیشتری درون کابین به گوشتان می‌رسد.

ابزارها و امکانات

در نگاه اول، مطمئناً چیزهای زیادی در داشبورد آریا وجود دارد.

اندازهٔ گسترده آن، چوب و پارچه دیزاین شده، یادآور یک بوفه است. مش‌های نورانی که از فانوس‌های سنتی ژاپنی الگوبرداری شده‌اند، جذابیت بصری زیادی به آن اضافه کرده است.

کنترل‌های تهویه مطبوع، دسترسی لمسی به ویژگی‌های کلیدی آب و هوا و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بالای داشبورد عالی است؛ در حالی که یک دکمه فیزیکی صدا درست در بالای آن قرار دارد.

در بین راننده و سرنشین جلو، کنسول میانی، تکیه‌گاه و دسته‌ای که به جلو و عقب حرکت می‌کند قرار داده شده است.

در عقب‌تر، پورت‌های USB و پاور وجود دارد.

صندلی وسط فضایی زیادی دارند و شما به راحتی می‌توانید روی آن‌ها بنشینید.

سپس یک کشوی برقی بیرون زده که از زیر داشبورد بیرون می‌آید نیز نظر شما را جلب خواهد کرد. این یک هدف دوگانه دارد: فضای ذخیره سازی و همچنین یک قفسه برای تلفن یا تبلت.

یک گام بزرگ و رو به جلو در سیستم اطلاعات سرگرمی و ADAS

در مورد بقیه قسمت‌های سیستم اطلاعات سرگرمی، این سیستم نسبت به سایر خودروهای نیسان پیشرفت قابل توجهی دارد.

زیبایی شناسی آن عالی است. طراحی ساده، میانبرهای قابل تنظیم و پنل 12.3 نه چندان بزرگ و نه خیلی کوچک برای برخی افراد زیبا و از نظر برخی قشنگ نیست. اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو و آمازون الکسای را در این سیستم به کار گیرید.

علاوه بر این راننده یک گیج دیجیتال با نماهای مختلف را در اختیار دارد.

برد خودرو

یکی از نگرانی‌هایی که افراد در حین خرید خودروهای برقی دارند؛ برد است.

ما این خودرو را با 97 درصد شارژ روشن کردیم که برای طی کردن حدود 226 مایل خوب بود. این زقم در حال حاضر در بخش خودروهای برقی خوب است، اما مطمئناً بزرگ‌ترین برد را ندارد.

یک Polestar 2 دو موتوره با باتری بزرگ حدود 250 مایل را طی می‌کند؛ همچنین مدل 3 پرفورمنس تسلا ادعا می‌کند 315 مایل مسافت را در هر بار شارژ پشت سر خواهد گذاشت.

پس از 129 مایل رانندگی در بزرگراه و مناطق شهری در حالت Eco، باتری آریا به 46 درصد کاهش یافته بود و برد باقی مانده 112 مایل بود.

اگر در استفاده از پای راست تهاجمی‌تر باشید و بیشتر گاز دهید و یا به حالت عادی یا اسپرت تغییر حالت دهید، احتمالاً نتایج بدتر می‌شد، اما شما هرگز احساس کندی آریا را حس نخواهید کرد.

سرعت شارژ کمتر از رقابت است

در مورد شارژ، با راه‌اندازی شارژر سطح 2 در خانه  انتظار 10.5 تا 14 ساعت انتظار برای شارژ باتری کامل را داشته باشید.

شارژر داخلی 7.2 کیلوواتی نیسان در مقایسه با نسخه‌های 9.6+ کیلوواتی که بسیاری از رقبا خودروهای برقی خود را به آن مجهز می‌کنند، ضعیف‌تر است.

این خودرو الکترون‌ها را با حداکثر سرعت 130 کیلو وات می‌بلعد. رک و پوست کنده بگوییم Polestar 2 می‌تواند 205 کیلو وات را تحمل کند. اگر همه چیز درست باشد، نیسان ادعا می‌کند که در زمان 35 تا 40 دقیقه این خودرو قادر است از  شارژ10 درصد به 80 درصد برسد.

حداقل در حال حاضر، هر نوع پشتیبانی از شارژ دوطرفه وسیله نقلیه به خانه(V2H) در این خودرو  وجود ندارد. نیسان حتی پریزهای 110 ولت را به شما ارائه نمی‌دهد، چیزی که در سایر خودروهای برقی رایج است و خریداران از آن استقبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *