هزینهٔ صافکاری فرورفتگی‌های خودرو

صافکاری فرورفتگی‌های خودرو

همه عاشق یک ماشین زیبا و بدون خط و خش هستند؛ اما گاهی اوقات خودروی شما با یک جسم برخورد می‌کند و فرورفتگی‌هایی روی بدنه آن ایجاد می‌شود. در این مقاله در مورد صافکاری ماشین، تعمیر فرورفتگی و هزینه تعمیر فرورفتگی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش پرشین انجین و به نقل از  autochimps، اگر این مقاله را جست و جو کرده و می‌خوانید؛ معلوم است که هفته سختی را پشت سر گذاشته اید.

فرقی نمی‌کند به یک تیرک برخورد کرده‌اید، خیلی تند چرخیدید، یا فقط دقت نکردید، تعمیر این فرورفتگی‌های روی بدنه خودرو هزینه‌ای را برای شما به بار می‌آورد.

هزینه تعمیر صافکاری و فرورفتگی خودرو چقدر است؟

صافکاری فرورفتگی‌های خودرو

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله میزان آسیب بدنه، محل انجام کار.

اگر مشکل جزئی است، انتظار داشته باشید بین 50 تا 125 دلار خرج کنید. اما بیایید واقع بین باشیم، در این مشکل، هزینه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

PDR چیست؟

این یک جایگزین جدیدتر و کم هزینه برای روش‌های سنتی تعمیر بدنه است. همانطور که از نام آن پیداست، کار PDR نیازی به سنباده زدن، رنگ آمیزی یا خشک کردن ندارد.

این روش نه تنها سریع‌تر بلکه ارزان‌تر است.

این فرآیند شامل تغییر شکل قسمت آسیب دیده بدن به شکل اولیه با اصلاح فلز است.

همانطور که قبلاً گفتیم؛ تعمیر یک فرورفتگی کوچک‌تر بین 50 تا 125 دلار هزینه خواهد داشت.

در این روش، کل منطقه باید سمباده شود، رنگ شده و سپس خشک شود.

انتظار داشته باشید 2000 دلار یا بیشتر را برای یک فرورفتگی با اندازه متوسط هزینه کنید.

اگر PDR امکان پذیر نیست و ارزش رنگ را ندارد، ممکن است مجبور شوید کل پانل را تعویض کنید.

بسته به قسمت بدنه، ممکن است جایگزین کردن قطعه ارزان‌تر یا گران‌تر باشد. سپرهای جلو و عقب نسبت به سایر پنل‌ها قیمت کمتری دارند زیرا از پلاستیک ساخته شده اند، اما همچنان 300 تا 700 دلار هزینه دارند.

تعداد فرورفتگی‌ها و مکان آنها

برای مثال، هر چه تعداد پانل‌های آسیب دیده بیشتر باشد، کار بیشتری برای تعمیر لازم است. بنابراین شما باید هزینه را در تعداد فرورفتگی‌ها و تعداد قسمت‌های بدنه که تحت تأثیر قرار گرفته است ضرب کنید.

به همین دلیل است که تگرگ که کل یک ماشین را از بین می‌برد، میانگین تعمیر آن حدود 2500 دلار است.

نکته دیگر این است که رفع فرورفتگی روی بدنه بسیار سخت‌تر از رفع فرورفتگی روی یک سطح صاف مانند کناره در است.

علاوه بر این، نوع خودرو نیز می‌تواند موثر باشد، زیرا برخی از تولیدکنندگان از رنگ‌های خاص و فلزات کمتر رایج مانند آلومینیوم یا فولاد استفاده می‌کنند.

از بین بردن خراش و فرورفتگی ماشین

صافکاری فرورفتگی‌های خودرو

اگر فرورفتگی روی ماشین جدید رخ داده، استخدام یک فرد متخصص و با تبحر ضروری است.

اما اگر لکه‌هایی مانند خراش‌های عمیق، علائم افزایش سن یا آسیب‌های دیگری روی خودرو وجود داشته باشد، گزینه کم‌هزینه‌تر ممکن است بهترین باشد.

حالا که عوامل موثر بر هزینهٔ تعمیر فرورفتگی و صافکاری خودرو را می‌دانید بهتر می‌توانید قیمت نهایی را برآورد کنید.

همیشه می‌توانید با یک جستجوی سریع در گوگل، هزینه‌ها و یک براورد کلی از آن را به دست بیاورید.

فرورفتگی‌های بزرگ‌تر که احتمالاً ممکن است پس از برخورد با یک مانع یا وسیله نقلیه دیگر ایجاد شوند، بسته به عوامل فوق باید بین 200 تا 300 دلار هزینه داشته باشند.

با استفاده از آمار بالا، یک راه خوب برای تخمین قیمت یک صافکاری فرورفتگی اضافه کردن 50 تا 120 دلار به ازای هر اینچ است. این به این معنی است که یک فرورفتگی 2 تا 3 اینچی که نیازی به رنگ آمیزی ندارد و بر روی چین قرار ندارد باید 100 تا 240 دلار هزینه داشته باشد.

برای فرورفتگی‌هایی که با PDR قابل ترمیم نیستند و نیاز به رنگ آمیزی دارند، این رقم بسیار افزایش می‌یابد. چقدر؟200 تا 500 دلار اضافه‌تر.

اگر آسیب خیلی شدید است که قابل رفع نیست (به محدوده 1000 تا 1500 دلار می‌رسد)، جایگزینی کل پانل ممکن است بهترین کار باشد.

صرف نظر از این، این اتفاق برای هر شخصی رخ می‌دهد. شما نیز به آن فکر نکنید؛ آسیب‌های مالی قابل جبران هستند.

بهترین کار این است که خیلی زود خودروی خود را تعمیر کنید تا از آسیب‌های آتی جلوگیری کند و همچنین در رانندگی بیشتر مراقب باشید.

صافکاری و تعمیر فرورفتگی‌های روی خودرو در اسرع زمان، نه تنها به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه از زنگ زدگی خودرو نیز جلوگیری می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *